OBJECTIUS
-Observar com es
desenvolupa i quines millores s’estan produïnt en una nena amb SPW.
CONTEXTUALITZACIÓ:
Aula de suport d’educació
infantil.
DESCRIPCIÓ DEL
TREBALL:
A P-4 hi ha una
nena amb el SPW. La mestra d’aquesta vol que la psicopedagoga avalui quin és el
seu desenvolupament i millora en la seva capacitat de comunicació i llenguatge.
Què és el SPW?: Es una alteració
genètica causada per l’alteració d’una regió del cromosoma 15. És una síndrome molt rara i que afecta a molt poca gent. Les característiques principals i més comunes són un retard mental lleu i dificultats
en la comprensió lectora. Tot i així cada persona és diferent i els graus d’afectació
també varien dins d’aquesta síndrome.
En el cas d’aquesta
alumne no té un retard mental molt greu, però si que té dificultats en la comprensió
i dificultats en la vocalització i en
anomenar les paraules correctament .
En aquesta sessió vam
parlar de què és el Nadal a través d’un llibre que havia portat un alumne de la
seva classe. El conte explicava diferents situacions típiques del Nadal ( posar
el pessebre, anar a comprar torrons, menjar raïm per any nou, els reis mags...).
La psicopedagoga
pretenia que la nena pogués explicar allò que veia al dibuix i utilitzes les
paraules adequades per descriure diferents accions, ja que la majoria d’elles
ja s’havien treballat amb anterioritat a l’aula de P-4. Un exemple d’aquesta
paraules són: el caga tió, l’arbre de Nadal, els reis mags... Havíem d’avaluar
respecte a l’anterior sessió d’inici de curs com progressava a nivell de comprensió
i expressió. Per tal de tenir un registre, la psicopedagoga va anotar l’evolució
de la nena a un carpessà per seguir el seu procés.
Una característica
que em va cridar molt l’atenció és que les persones que tenen SPW és que poden
ser molt tossudes. Aquesta nena en varies ocasions es va capficar molt en algun
aspecte i costava molt que acabés cedint. Un exemple va ser que es va voler
seure en un lloc de l’aula en el qual no podíem treballar les tres (nena,
psicopedagoga i jo) i l’hi vam demanar què es canvies de lloc i no volia fer-ho
de cap de les maneres. Al final va cedir, però vam haver d’estar una bona
estona fent-li entendre perquè volíem que s’assegués a un altre lloc.
El meu paper va ser
molt participatiu tant en la lectura del conte, com en fer-li preguntes sobre
algun aspecte del Nadal.
OBSERVACIONS
PERSONALS:
Aquesta sessió em
va semblat molt interessant, ja que adequàvem el temps en el que ens trobem
(Nadal) per treballar els aspectes importants com la comprensió i l’expressió.
Crec que seguir treballant allò que fan a l’aula i no introduir temes nous que
trastoquen el ritme dels alumnes està molt bé.
Estic molt contenta ja que estic tenint la oportunitat de
poder treballar amb alumnes amb unes característiques molt especials i amb
síndromes molt difícils de trobar com es aquest.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada