El semestre anterior en el Pràcticum I vaig estar en
aquest mateix centre i vaig poder veure la realitat d’aquests. En aquell moment
vaig analitzar quines són les necessitats d’aquest centre juntament amb la meva
tutora, i en aquest segon pràcticum
intento trobar opcions per poder millorar el funcionament d’aquests. Un dels
objectius de tot psicopedagog és poder millorar el procés educatiu dels nostres
alumnes. Després d’analitzar les necessitats del centre i plantejar la meva
proposta de treball conjuntament amb la meva tutora i diferents professionals
del centre, considero que aquest objectiu general es pot aconseguir.
Poder començar a intervenir en un centre per el PAD( Plà d'Atenció a la Diversitat), un
dels eixos fonamentals de l’atenció a la diversitat de qualsevol centre, és tot
un luxe. Poder contribuir ha establir les pautes d’actuació i ajudar a millor
tot el procés educatiu dels nens amb necessitats educatives especials per mi és
molt satisfactori.
Tot i que no sigui un projecte amb una atenció directe
amb l’alumnat, els resultat de la meva intervenció serà clau per als alumnes
d’aquest centre , ja que on hi hagi un millor funcionament i organització de
l’atenció a la diversitat la millora dels alumnes augmentarà. El fet que la PAD
estigui finalitzada i els docents tinguin tot el material ben classificat i
disponible, a través del blog de recursos, per poder fer unes intervencions més acurades i a la vegada tinguin tots
els recursos organitzats per que els docents puguin tenir més autonomia serà
molt beneficiós per el personal docent, però indirectament també per els
alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada