dimarts, 15 d’octubre del 2013

TRASPÀS D'INFORMACIÓ


Dilluns 30 de Setembre vaig tenir la oportunitat de poder assistir a una reunió de traspàs al centre de pràctiques.  En aquesta reunió hi havia la mestre d’educació especial de l’escola, les  psicopedagogues del centre i la psicòloga. Cada psicopedagoga s’encarrega d’uns cursos determinants i és per això que calia fer el traspàs de la informació de cada alumne.
Va ser una gran experiència, ja que em va permetre iniciar les pràctiques coneixent els alumnes que tindria, em vaig poder fer una visió general dels alumnes que es troben en aquest centre, i també vaig poder conèixer a tot el gavinet psicopedagògic de l’escola i poder establir conversa amb les meves guies en aquest pràcticum.
Vaig veure la importància d’un bon traspàs de la informació, que permet no començar de 0 per els nous professionals que continuen la tasca ja iniciada. També és molt important per conèixer quin tipus de reforços s’han realitzat amb el nen, quines proves se l’hi ha fet, quins han estat els resultats, quins tipus de suports té, com d’implicada està la família...
 

Tot i permetem conèixer els alumnes, també em va servir com un petit resum de les actuacions que es realitzen al centre i com funciona un gavinet psicopedagògic.


Va ser una experiència fantàstica!
 
 

3 comentaris:

  1. Hola Laura: sí que has tengut sort d'assistir a la reunió de traspàs!!!
    Jo les que conec són les de traspàs d'informació entre tutors. A més dels aventatges que has dit, trob que n'hi ha un altre: hi ha comentaris que no s'arriben a escriure a cap informe, apreciacions personals... que està bé poder comentar a un traspàs.
    Es veritat que potser són aspectes amb l'esbiaix de la subjectivitat, fins i tot dels prejudicis (que inconscientment podem tenir els professionals).
    Però fins i tot les expectatives cap a infants concrets, se poden destriar una miqueta en les reunions de traspàs.
    Tú què en penses?

    ResponElimina
  2. Hola Marilena,

    Doncs si, estic totalment d'acord amb tu. En aquesta reunió es van poder explicar personalment que havian treballat amb l'infant, quins resultats havien donat les pautes d'actuació,com s'havia treballat amb la familia... Tota aquesta informació es important conèixela personalment, ja que a través dels papers tot és molt més fred i pot ser que no s'acabi d'entendre alguns aspectes. També es van expossar alguns "trucs" que havien funcionat amb aquell infant i que seria bo continuar amb aquesta feina.

    ResponElimina