La
dislèxia és un trastorn d’aprenentatge molt comú entre els infants i
adolescents. Un bona tasca psicopedagògica ajudarà a que els alumnes tinguin
menys dificultats en la seva educació i en el seu desenvolupament acadèmic.
-Per
treballar la lectura, començarem de nou el procés de la lectura a partir de:
1. Lectura d’imatges
2. Lectura sil·làbica ( separar paraules amb síl·labesà cops ,salts..)
3. Lectura fonològica (lletra per lletra, codificar so amb
grafia)1. Lectura d’imatges
2. Lectura sil·làbica ( separar paraules amb síl·labesà cops ,salts..)
4.Tornar a la lectura de la paraula sense suport visual
-Per
treballar l’escriptura i el traç a partir de diferents materials manipulatius (
amb punts, amb clips, plastilina, farina...)
-
Fitxes d’orientació (per exemple: que hi hagin diferents objectes molt semblats
i hagin de triar el què sigui igual)
-
Treballar la simetria
-
Treballar el seu propi esquema corporal
Hola:
ResponEliminaAquestes activitats em semblen bé. Quins resultats han donat?
Hola Pere,
EliminaTot just acabem de començar amb la intervenció, més endavant ja aniré explicant-vos com ens va per l'escola amb aquests recursos.
Tot i així, els que si que hem treballat han estat els recursos de lectura com el de separació de síl·labes amb cops, saltant... i els de l’escriptura amb materials manipulatius com clips, boletes i plastilina. Aquests recursos han anat molt bé , ja que l’alumne ha treballat molt i s’ho ha passat molt bé aprenent.
Hola:
EliminaEm semblen interessants aquestes activitats i amb un bons resultats
Hola:
ResponEliminales intervencions les realitzau de manera individual? en petit grup? o donareu assessorament a la mestra d'educació especial?
Fins aviat.
Hola Marilena,
ResponEliminaAl centre de pràctiques hem fet algunes sessions de petit grup, tot i així , l'objectiu és l'autonomia dels docents i aquestes pautes es donen a la mestre d'educació especial per que es pugui treballar en les seves hores de reforç. Tot i que en alguns moments la psicopedagoga del centre també treballa amb els nens i fa servir aquests recursos.
Hola: gràcies per l'aclariment. Ho comentava perquè hi ha activitats que se proposen (com treballar l'escriptura i el traç amb materials manipulatius, p.ex. amb plastilina), que si no és en petit grup o de manera individual, es fa difícil fer a l'aula.
ResponEliminaTú què en penses de segons quin tipus d'orientacions? Trobes que totes són factibles per aplicar a l'aula en gran grup?
Hola, Considero que amb un grup gran no és tant factible com amb petit grup o de manera individual, però com no ho he portat a terme no ho puc dir amb certesa.
EliminaHola: gràcies per la resposta.
EliminaHola Laura!
ResponEliminaEn el meu cas també estem treballant amb infants que presenten dislèxia i tal i com comentes, cal "començar de nou el procés de lectura". D'aquesta forma solidifiquem les bases perquè puguin anar creixent i desenvolupant-se des d'una bona base de nou. En el meu cas també treballem la lectura sil·làbica, fonològica i fem escriptura i traç. Tinc ganes de veure com van millorant! Salutacions
Hola a tots!
ResponEliminajo a on faig pràctiques no he vist cap alumne amb dislèxia, però porto forces anys fent classes de repàs a dues nenes amb dislèxia. Penso que teniu tota la raó en què cal "començar de nou el procés de lectura".
Fent referència a l'aprenenetatge de l'accentuació, una activitat que els anava molt bé era crear-se una llista pròpia amb les paraules que més fallaven. I aquesta llista se l'estudiaven.
Bé, sé que no bé massa al cas, però al parlar de la dislèxia m'ha fet recordar-ho i us volia transmetre l'experiència.
Hola: gràcies per compartir-la amb nosaltres.
ResponElimina