OBJECTIUS:
- Trobar els recursos oportuns per a cada alumne
- Integrar a aquest alumne dins de l'aula amb els seus companys
DESCRIPCIÓ DEL CONTEXT: Aquest curs a
l’escola ha arribat un alumne a infantil amb Artrogriposis.
Què és l’Artrogriposi? és una malaltia que afecta a 1 de cada 3.000
persones. Consisteix en una malformació de les articulacions i les extremitats amb el que provoca una limitació
en els moviments.
Com afecta a l’alumne? Aquesta
malaltia provoca que l’alumne no pugui escriure ja que les articulacions i les
malformacions no permeten realitzar moviment amb els braços, ni mans, ni peus.
Tampoc pot caminar, ja que no té força a les seves extremitats inferiors , ni possibilitat
de moure els peus amb les articulacions i per tant l’han de moure amb la cadira de rodes. Aquesta malaltia no
afecta a nivell intel·lectual .
DECRIPCICIÓ DEL TREBALL:
Què fa l’escola? Des de l’escola s’està intentant incloure a aquest infant a les aules. El
principal problema amb el que es trobaven és que no pot escriure ni dibuixar. És per això que es va optar per
incloure les Noves tecnologies dins de l’aula.A través del
programa eViacam, s’ha aconseguit que aquest infant pugui escriure a l’aula amb
un ordinador portàtil.
Enable Viacam
(eViacam) és un substitut del ratolí que mou el punter a partir del moviment
del cap i funciona amb un ordinador o tablet amb càmera web. La principal
dificultat d’aquest programa és que l’ordinador ha de captar el punt on està
situat l’alumne, a través de la web cam, i és per això que cada cop que s’encén
s’ha de configurar i això fa perdre temps. Una altre dificultat és la gran
sensibilitat del lector de moviment. Molts cops, no capta la senyal de l’alumne,
ja que al passar companys seus per darrera de la càmera fa que es perdi la
senyal. Tot i així, poc a poc s’estan buscant estratègies per poder mitigar
aquests punts negatius, ja que els positius, que són l’integració de l’alumne,
fan que els negatius es quedin molt difuminats.
La psicopedagoga
junt amb la mestra d’educació especial ajuden a proporcionar recursos a la
tutora d’aquest alumne.Com aquest alumne es troba encara a P5 no es un gran
problema que no pugui escriure,ja que la gran majoria d’activitats són orals. Tot
i així, és bo que es vagi familiaritzant amb aquest programa, ja que quan passi
a Primària l’escriptura ja serà un element clau en la seva escolarització.
AVALUACIÓ: He pogut comprovar que no sempre es dona amb
un recurs adequat per a l’alumne amb el que estem treballat, però no per això
significa que estiguem fent malament la nostre feina. A partir d’anar provant
el que funciona i e que no, es podrà trobar el recurs ideal per a cada alumne.
Us deixo un enllaç
d’una pàgina web on podreu veure un vídeo de com funciona aquest programa, i
també trobareu una opció on es pot descarregar gratis aquest programa:
Hola:
ResponEliminaÉs un bon moment per aprendre i per intentar intervenir, fent alguna proposta.
A veure si tens sort
Es el primer cop que sent parlar de l'artrogriposis i de l'eviacam. Sembla que les noves tecnologies han millorat força la resposta educativa que es pot donar en aquests casos. Trobes que s'ha encertat amb el mitjà i el moment d'introduir-ho?
ResponEliminaHola companys!
ResponEliminaJo tampoc coneixia l'artrogriposis ni l'eviacam!
He fet un cop d'ull al video, i sembla un recurs molt bo, no només per treballar amb persones amb aquesta dificultat, sinó per a d'altres amb dificultats motrius.
Gràcies per compartir-ho amb nosaltres!
Ainhoa
Jo tampoc no sabia res de l'artrogriposis! trob que la tecnologia pot fer molt per ajuda a alumnes amb dificultats.. però així i tot, he mirat el vídeo i semble força delicat i precís el tema de sincronitzar el cap i el moviment del ratolí... suposo que deu ser qüestió de pràctica...
ResponEliminaAinhoa penso que pot ser un cas molt engrescador per anar seguint en les teves pràctiques...
Sort,
Hola companys, jo tampoc coneixia l'Artrogriposi. L'esperiència està sent molt positiva`!
ResponEliminaResponent a Marilena, crec que és el millor moment per introduir aquest mitjà, ja que ara l'alumne es pren l'aprenentatge d'aquest com un joc, i poc a poc el va dominant.
Hola: gràcies per la resposta.
Elimina