dijous, 14 de novembre del 2013

SEGUIMENTS DELS PI


OBJECTIUS:
- Possar en comú tots els aspectes relatius als PI
- Resoldre dubtes o dificultats dels docents respecte el PI

DESCRIPCIÓ DEL CONTEXT: reunió de tots els docents de cicle superior
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL: He assistit a una reunió de tots els tutors i especialistes que passen per el cicle superior de Primària, per tal de veure l’evolució dels alumnes que tenen un PI (plans individualitzats).

Fins ara estaven observant com havien evolucionat els alumnes des dels informes anteriors, per tal de modificar els objectius a assolir.

En la reunió es donaven pautes de com acabar de formular els PI, ja que a finals d’aquest més els tutors tindran una reunió amb les famílies d’aquests alumnes per tal de mostrar-los el nou PI dels seus fills. Com estem al cicle superior tots aquesta alumnes ja tenen un PI des de fa uns anys, per tant les famílies ja coneixen què és això.

Un dels principals problemes que he observat és la dificultat d’integrar totes les adaptacions de les diferents àreas en un sol document. Tots els mestres tenen horaris diferents i per tant confeccionen els seus apartats de manera independent.

OBSERVACIONS PERSONALS: Crec que no tots els docents posen les mateixes ganes en realitzar aquests PI. La psicopedagoga ha de “perseguir” a alguns d’ells per a que els realitzi. Considero que des de les universitats  en les carreres de magisteri s’hauria de donar la importància que requereix l’atenció a la diversitat, i que fins ara, considero que no és així. Si formen als futurs docents i conscienciem als que ja exerceixen podrem construir una veritable escola inclusiva.

5 comentaris:

  1. Hola:

    Quants docents eren a la reunió? Ha estat fàcil que es posessin d'acord? Veig que si a les reunions hi ha molta gent, de diferents edat i matèries, a vegades és difícil posar-se d'acord.

    ResponElimina
  2. Hola, A la reunió erem 10 persones. No va costar molt possar-se d'acord, ja que cadascú apoartava informació referent a la seva matèria i a les hores que pasa amb el nen que es tractès. Van sorgir algunes discrepàncies en plantejar els nivells de certs aspectes del PI.

    ResponElimina
  3. Hola:

    A les que jo he assistit passa el mateix

    ResponElimina
  4. Jo també m'he adonat del que comentes. El nivell d'implicació i dedicació en l'elaboració dels PI és diferent en funció del docent i de la importància que dóna a l'atenció a la diversitat. Penso que la formació inicial i prèvia és important, però també ho és la formació continua i la pròpia voluntat de fer bé la feina que s'encomana.

    ResponElimina
  5. Tema de debat molt interessant!
    A les reunions d'equips es troben sempre diferents punts de vista sobre els mateix tema tractat.
    Aquestes situacions són "la vida real"... i per això estem fent pràctiques per comprovar-ho. I, dins del que hi ha fer les "coses el millor possible" . No ho penseu?
    La veritat que el tema de l'atenció a la diversitat -malgrat s'ha avençat moooolt- encara s'ha de treballar força.

    ResponElimina