dimarts, 26 de novembre del 2013

TÈCNIQUES D'ESTUDI

OBJECTIUS:
-Potenciar les capacitats d'estudi dels alumnes per tal de millorar el rendiment acadèmic.
-Plantejar estratègies d'estudi
-conèixer les preocupacions dels alumnes a l'hora de possar-se a estudiar

DESCRIPCIÓ DEL CONTEXT:
Aula de suport amb els alumnes de 5è i 6è de primària que tenen un PI. Aquests alumnes amb PI els hi costa aprendres els temàris de cara als exàmes. Tot i que tenen unes adaptacions tant en els continguts com en les proves d'avaluació, no arriben a donar-ho tot en aquestes, ja que els hi costa aprendres allò que es treballa.

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
Primerament iniciem la sessió comentant quines són les dificultats que ells troben a la hora d'estudiar, ja que així veurem quines són aquelles coses que fan bé i les que fan malament. La majoria coincideix en que tenen tantes coses a estudiar que no saben per on començar.  Arrel d'aquests comentaris la psicopedagoga els ensenya com s'ha de llegir els textos i quines estratègies han d'utilitzar.
Començem per la lectura comprenssiva, subratllant allò que creiem què és el més important. Posteriorment fem un resum d'aquestes idees i així veiem que tenim menys informació als papers per estudiar ( això els hi sembla molt bona ideea, ja que els atabala tenir tantes coses als fulls i pensar que s'ho han d'estudiar tot).
Ens interessa crear habits d'estudi, però això s'haurà de fer poc a poc.
El meu paper en aquesta sessió va ser d'observar en primer moment, però després vaig treballar amb ells el subratllar, triar les paraules principals... Vaig tenir un paper molt actiu.

OBSERVACIONS PERSONALS:
Va ser una molt bona experiència, ja que ells estaven molt contents de que els ajudessim en un aspecte que ells veuen molt pràctic i útil per la seva tasca a l'escola. Considero que aquest aspecte és importantissim de treballar en els centres, ja que si els alumnes tenen uns bons hàbits d'estudi i saben que han de fer per estudiar els evita moltes frustracions i ajuda a millorar el rendiment acadèmic.

VALORACIÓ:
Considero que va ser una molt bona sessió i que els alumnes van treure molt de profit d'aquesta.


 

 

6 comentaris:

  1. Em pareix molt bona idea el fet de tractar les tècniques d'estudis des de primària, ja que així van agafant uns hàbits que els resultaran molt útils quan passin a secundària i hagin d'estudiar continguts molt més complexos.

    ResponElimina
  2. Hola Marina,sii!! aquesta era la idea. Com adquirir hàbits és molt complicat ja que es necessita constància i anar fen-ho al dia a dia, és molt important què és treballi des de l'escola.

    ResponElimina
  3. Hola:

    Penso que és una gran activitat per treballar. Caldria que es treballes a totes les tutories, però ja sabem a vegades que es fa a tutoria. És molt important, ja que com tu molt be dius, no saben estudiar ni que fer. A més és una estratègia molt bona per poder estudiar a ca seva, ja que la majoria està sol. Penso que s'han d'explicar diferents tècniques, i cada un usar la que millor li va

    ResponElimina
  4. Hola: estic d'acord amb tots vosaltres, és important treballar-ho des de l'escola. Segons el curs i el centre, si no es fa a tutoria, es pot fer a àrees en concret (allò ideal crec que seria que a cada àrea s'ensenyassin les tècniques d'estudi específiques de cadascuna).

    ResponElimina
  5. Hola, a mi em va encanatar aquesta sessió, crec que és fonamental. Estic molt d'acord amb el Pere, s'han de proporssionar diferents tècniques i estratègies per a què cadascú es faci la seva manera de fer.

    ResponElimina