dilluns, 9 de desembre del 2013

ALTES CAPACITATS, OBSERBACIÓ A L’AULA


OBJECTIUS:
-Observar a un possible alumne amb altes capacitats.
DESCRIPCIÓ DEL CONTEXT:
Observació dintre de l’aula de l’alumne.
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
A 4t de Primària hi ha un alumne que es sospita que pot tenir altes capacitats. La mestra vol que se’l miri la psicopedagoga ja que té un rendiment molt elevat respecte als seus companys d’aula.
La psicopedagoga i jo fa uns dies vam anar d’observadores a  l’aula de 4t per tal de veure el rendiment que tenia aquest i com era el seu comportament a l’aula.
Primerament havia de tenir clar què és un nen amb altes capacitats. Algunes de les  característiques són:
- Són molt curiosos i observadors.
- Utilitzen paraules què no són pròpies de la seva edat, sinó d’adults.
- Tenen idees inusuals i poc convencionals
- Tenen molta memòria.
- Fan preguntes inusuals tant per la seva edat, com per el tema del qual s’interessen.
- Aprenen les lletres i els números molt més aviat que en l’edat que s’acostuma a fer.
 
Dintre de l’aula la mestra va fer anotacions respecte a les relacions amb els seus companys, com s’interessa per allò que es fa a l’aula, com interactua amb la mestra, com realitza les tasques que encomana la mestra, si fa o no preguntes a l’aula, si participa...  A mi personalment em va sorprendre perquè és un alumne molt tranquil, aparentment no s’avorreix en allò que fan (a priori una característica dels alumnes d’altes capacitats), al parlar amb els seus companys ho fa de forma molt humil (tot i que és molt superior en els coneixements que es tracten a l’aula).
OBSERVACIONS PERSONALS:
 Crec què és molt positiu observar a l’alumne en el seu context ordinàri amb els seus companys i companyes,ja que actua amb normalitat i ens permet veure com es realment aquest.

 Aquí us deixo un enllaç on podreu trobar diferents pautes d’observació per a diferents casos que us pogueu trobar en la vostre tasca de psicopedagogs:

3 comentaris:

  1. Crec que sempre són temes delicats el diagnostic d'altes capacitats...pequè es solen crear a vegades moltes expectatives damunt aquests diagnòstic.. avui per avui hi ha nens i nenes molt llestos i molt estimulats i trobar el diagnòstic ajustat pot ser difícil
    Us vull enviar unes pàgines de revistes educatives que expliquen molt bé com plantejar el tema ....no sé com enviar i visualitzar pdf als bloc. mirare de passar per google drive avam si puc i us ho passo...

    ResponElimina
  2. Ara us passo l'enllaç al document que vaig comentar l'altra dia.
    Està a google drive (si no s'hi pot accedir aviseu i miraré de solucionar-ho) Perquè no he posat mai enllaços google drive al bloc!
    Esta relacionat més amb nens d'ed.infantil i primer cicle de primària però pot servir per ajudar a apropars-hi i sobre tot a com parlar-ne amb les famílies.
    Espero que ho pogueu veure i que us sigui útil

    https://drive.google.com/file/d/0Bzo4wZpIU_TNT0FFU1dXa0hiZGs/edit?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0Bzo4wZpIU_TNT0FFU1dXa0hiZGs/edit?usp=sharing

    ResponElimina
  3. Avam ara..
    https://drive.google.com/file/d/0Bzo4wZpIU_TNT0FFU1dXa0hiZGs/edit?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/0Bzo4wZpIU_TNOGpvSnRLa1hZYkk/edit?usp=sharing

    ResponElimina