dimecres, 11 de desembre del 2013

SÍNDROME DE PRADER WILLI RECURSOS


Per tal d’ajudar-vos a entendre millor aquesta síndrome us presento els punts fort i els punts més febles d’aquests alumnes per tal de poder adequar les estratègies d’aprenentatge tenint en compte aquestes característiques.
Qualitats:
-Molt bona memòria a llarg termini. Són bon emmagatzemant i retenint informació.

- Organització perceptica. Facilitat per aprendre amb vídeos i il·lustracions.

- Hàbils en relacions espacials.

-Descodificació i comprensió lectora ( tot i que no és el cas de l’alumne de la publicació anterior)
Punts més febles:
-Processament seqüencial de la  informació. Pot generar dificultats en descodificació de la lectura, comprensió de les regles del joc...
- Memòria a curt termini.

-Aritmètica.
- Rigidesa. Els hi costa acceptar punts de vista diferents als seus, amb el que suposa un problema conductual.
- Dificultats en la comprensió i atenció.
- Motricitat fina.
- Poc to muscular.
- Dificultats amb les habilitats socials i creant amistats.

Tenint en compte aquestes característiques, plantejarem activitats on ells puguin fer servir les seves potencialitats o qualitats i es reforçaran aquells punts més febles.Cal recordar que aquestes característiques són orientatives i variaran depenent de l’alumne, tot i així es bo conèixer per fer-nos una idea de la síndrome.

 Us deixo també algunes pàgines web on podreu trobar més informació sobre la síndrome:



Aquestes dues entrades sobre el SPW tenen molta relació amb l’assignatura Diagnostic en Educació. En ella diuen que em de recollir informació del voltant del alumne per tal de poder trobar uns recursos i elements necessaris per l’integració de l’alumne a l’escola. En aquestes dues publicacions he presentat primer l’alumne i posteriorment he descrit les característiques fonamentals d’questa síndrome per tal de poder plantejar uns recursos.

4 comentaris:

  1. Hola,
    Gràcies per la informació! Sempre és interessant conèixer trastorns, i estratègies per a treballar amb alumnes que els pateixen.

    Respecte el que dius, estic d'acord amb que hem d'enfocar la nostra intervenció a partir de les potencialitats de l'alumnat.

    Ainhoa

    ResponElimina
  2. Hola Laura,
    Moltes gràcies, no coneixia molt aquest trastorn i considero que has resumit molt bé els aspectes amb què ho podem detectar. Estic d'acord que hem de partir de les potencialitat per així poder millorar on va més coix.

    ResponElimina
  3. Gràcies Laura per compartir aquestes entradesa amb nosaltres, és una síndrome de la que mai n'havia sentit parlar. Molt ben resumides les característiques...

    ResponElimina
  4. Hola tots, estic molt contenta de tenir le soportunitats que estic tenint per treballar algunes sindromes que jo tampc mai havia sentit a parlar. Crec que en general s'ha de partir dels punts forts de les persones per tal de potenciar-los e intentar reforçar aquells que són més febles a través d'allò que millor se'ns dona. Moltes gràcies a tots per els comentaris. Estic molt contenta de que us hagui agredat l'entrada.
    Seguim aprenent! :)

    ResponElimina