dimecres, 11 de desembre del 2013

SÍNDROME DE PRADER WILLI

OBJECTIUS
-Observar com es desenvolupa i quines millores s’estan produïnt en una nena amb SPW.
CONTEXTUALITZACIÓ:
Aula de suport d’educació infantil.
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
A P-4 hi ha una nena amb el SPW. La mestra d’aquesta vol que la psicopedagoga avalui quin és el seu desenvolupament i millora en la seva capacitat de comunicació i llenguatge.
Què és el SPW?: Es una alteració genètica causada per l’alteració d’una regió del cromosoma 15. És una síndrome molt rara i que afecta a molt poca gent. Les característiques principals i més comunes són un retard mental lleu i  dificultats en la comprensió lectora. Tot i així cada persona és diferent i els graus d’afectació també varien dins d’aquesta síndrome.
En el cas d’aquesta alumne no té un retard mental molt greu, però si que té dificultats en la comprensió i  dificultats en la vocalització i en anomenar les paraules correctament .
En aquesta sessió vam parlar de què és el Nadal a través d’un llibre que havia portat un alumne de la seva classe. El conte explicava diferents situacions típiques del Nadal ( posar el pessebre, anar a comprar torrons, menjar raïm per any nou, els reis mags...). La psicopedagoga pretenia que la nena pogués explicar allò que veia al dibuix i utilitzes les paraules adequades per descriure diferents accions, ja que la majoria d’elles ja s’havien treballat amb anterioritat a l’aula de P-4. Un exemple d’aquesta paraules són: el caga tió, l’arbre de Nadal, els reis mags... Havíem d’avaluar respecte a l’anterior sessió d’inici de curs com progressava a nivell de comprensió i expressió. Per tal de tenir un registre, la psicopedagoga va anotar l’evolució de la nena a un carpessà per seguir el seu procés.
Una característica que em va cridar molt l’atenció és que les persones que tenen SPW és que poden ser molt tossudes. Aquesta nena en varies ocasions es va capficar molt en algun aspecte i costava molt que acabés cedint. Un exemple va ser que es va voler seure en un lloc de l’aula en el qual no podíem treballar les tres (nena, psicopedagoga i jo) i l’hi vam demanar què es canvies de lloc i no volia fer-ho de cap de les maneres. Al final va cedir, però vam haver d’estar una bona estona fent-li entendre perquè volíem que s’assegués a un altre lloc.
El meu paper va ser molt participatiu tant en la lectura del conte, com en fer-li preguntes sobre algun aspecte del Nadal.
OBSERVACIONS PERSONALS:
Aquesta sessió em va semblat molt interessant, ja que adequàvem el temps en el que ens trobem (Nadal) per treballar els aspectes importants com la comprensió i l’expressió. Crec que seguir treballant allò que fan a l’aula i no introduir temes nous que trastoquen el ritme dels alumnes està molt bé.
Estic molt contenta ja que estic tenint la oportunitat de poder treballar amb alumnes amb unes característiques molt especials i amb síndromes molt difícils de trobar com es aquest.
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada