dilluns, 16 de desembre del 2013

CONSERVACIÓ A LA QUANTITAT DISCONTINUA DE PIAGET


OBJECTIUS:

-Comprendre si els alumnes tenen clar el concepte de quantitat
CONTEXTUALITZACIÓ:
Aula de suport

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
La psicopedagoga del centre fa el seguiment de dos alumnes de 6è de Primària els quals tenen un PI, i vol saber a través de de la pràctica de la Conservació  de la quantitat discontinua de Piaget si tenen clara la percepció de les quantitats numèriques. 

Quan a l’aula fan càlcul mental no conserven la quantitat, per això cada vegada que han de fer una operació perden la quantitat anterior.
La prova es realitza amb unes boletes de plastilina de color verd i unes altres de color blau. Els alumnes han d’anar percebent en quin grup de boletes hi ha més quantitat.

La prova té diferents passos:
1-  Agrupeu  les boletes en dos grups i col·loqueu el mateix nombre de boles en cada grup.
2- La psicopedagoga col·loca les boletes en dos línia, una de cada color al costat una de l’altre. Preguntarem: en quina línia hi ha més? Pots fer que hi hagi igual en les dues línies?.Podem separar les boletes d’una fila i fer  que una línia sigui més llarga que una altre. Això per fer que la percepció no deixi veure la quantitat de  boletes que hi ha realment.
3. Col·loquem les boletes en dos muntanyetes, una de cada color. Els alumnes poden percebre que si hi ha boletes mes petites que unes altres i una muntanyeta es mes gran que l’altre poden percebre que hi ha més en les que són més grans .Preguntarem: en quina hi ha més?
4. Podem fer que un color estiguin en forma de muntanyeta i l’altre en forma de línia.

Les diferents maneres de percebre les quantitats poden ser:
-Contant de manera numèrica les boletes
-Perceptivament, les boletes que ocupen més són les que més hi ha
-Associant. Correspondència terme a terme, es a dir, totes les boles verdes tenen una blava i totes les blaves tenen una verda.

La meva participació ha estat molt activa en aquesta sessió. He ajudat a fer entendre als alumnes diferents problemes que anaven sorgint.
OBSERVACIONS PERSONALS:
Aquesta sessió m’ha semblat molt enriquidora tant a nivell meu personal de conèixer una prova per treballar la percepció, com a nivell d’aprenentatges  dels alumnes ja que penso que han après molt en aquesta sessió.
Estic molt contenta amb tot el que estic aprenent en aquestes pràctiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada