OBJECTIUS:
-Comprendre si els
alumnes tenen clar el concepte de quantitat
CONTEXTUALITZACIÓ:
Aula de suport
DESCRIPCIÓ DEL
TREBALL:
La psicopedagoga
del centre fa el seguiment de dos alumnes de 6è de Primària els quals tenen un
PI, i vol saber a través de de la pràctica de la Conservació de la quantitat discontinua de Piaget si tenen
clara la percepció de les quantitats numèriques.
Quan a l’aula fan càlcul
mental no conserven la quantitat, per això cada vegada que han de fer una
operació perden la quantitat anterior.
La prova es
realitza amb unes boletes de plastilina de color verd i unes altres de color
blau. Els alumnes han d’anar percebent en quin grup de boletes hi ha més
quantitat.
La prova té
diferents passos:
1- Agrupeu les boletes en dos grups i col·loqueu el
mateix nombre de boles en cada grup.
2- La psicopedagoga
col·loca les boletes en dos línia, una de cada color al costat una de l’altre. Preguntarem: en
quina línia hi ha més? Pots fer que hi hagi igual en les dues línies?.Podem separar les
boletes d’una fila i fer que una línia sigui
més llarga que una altre. Això per fer que la percepció no deixi veure la quantitat
de boletes que hi ha realment.
3. Col·loquem les
boletes en dos muntanyetes, una de cada color. Els alumnes poden percebre que
si hi ha boletes mes petites que unes altres i una muntanyeta es mes gran que l’altre
poden percebre que hi ha més en les que són més grans .Preguntarem: en
quina hi ha més?
4. Podem fer que un
color estiguin en forma de muntanyeta i l’altre en forma de línia.
Les diferents
maneres de percebre les quantitats poden ser:
-Contant de manera numèrica les boletes
-Perceptivament, les boletes que
ocupen més són les que més hi ha
-Associant. Correspondència terme a
terme, es a dir, totes les boles verdes tenen una blava i totes les blaves
tenen una verda.
La meva
participació ha estat molt activa en aquesta sessió. He ajudat a fer entendre
als alumnes diferents problemes que anaven sorgint.
OBSERVACIONS
PERSONALS:
Aquesta sessió m’ha
semblat molt enriquidora tant a nivell meu personal de conèixer una prova per
treballar la percepció, com a nivell d’aprenentatges dels alumnes ja que penso que han après molt
en aquesta sessió.
Estic molt contenta
amb tot el que estic aprenent en aquestes pràctiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada