dilluns, 16 de desembre del 2013

CONCLUSIONS FINALS PRACTICUM 1


Després de tots aquest mesos realitzant les pràctiques penso en tot el que he fet i he après a l’escola i  m’adono de la gran oportunitat  que ens ha proporcionat aquesta assignatura de poder entrar en contacte amb la pràctica de la psicopedagògica. Durant tots aquests mesos ha estat increïble poder participar plenament en l’assessorament psicopedagògic del meu centre de pràctiques. Ha estat una experiència molt positiva tant per tots els aprenentatges que he adquirit en l’àmbit professional com per les bones relacions que he establert amb tots els professionals del centre què en tot moment s’han mostrat molt col·laboratius amb mi, i no dubtaven en ajudar-me en qualsevol cosa que necessités. Especialment ,agrair a la meva tutora per el suport incondicional que en tot moment m’ha mostrat.
Al iniciar aquestes pràctiques tenia molts dubtes sobre si seria capaç de fer-ho bé i si realment estava preparada per aquest nou repte. Realitzar aquestes pràctiques i estar en contacte amb els alumnes m’ha donat molta confiança sobre tot allò que he estat aprenent durant aquests anys i m’ha donat moltes més ganes per seguir aprenent.

La meva tasca ha estat encaminada a l’elaboració dels PI i el seguiment de diferents alumnes d’educació infantil i primària. Per mi ha estat una  feina increïble. M’ha agradat molt el contrast que he vist dels infants més petits als més grans i he après molt de tots ells.

La part d’aquesta professió que més m’ha agradat ha estat el tracte amb els nens i nenes , què al segon de conèixen’s ja eren tot abraçades, riures i bones cares, també m’ha agradat molt el bon clima del centre i la cooperació entre els mestres i els altres professionals. La part que m’ha semblat més dificultosa és sens dubte el prendre decisions importants, com pot ser el destí de l’escolarització d’algun alumne, ja que representa molta responsabilitat i no se si encara estic realment preparada per això. Tot i així, ara, conforme van passant els dies poc a poc em sento molt més segura de la meva feina i això em fa pensar que realment si que he après i algun dia, no molt llunyà, serè capaç de prendre aquest tipus de decisions.
En aquestes mesos he treballat amb un gran ventall d’alumnes ben diversos, això m’ha proporcionat una gran riquesa de recursos i de maneres de treballar amb ells que ben segur que m’ajudaran en la meva futura tasca com a psicopedagoga.

De totes aquestes intervencions de les quals he pogut format part, em quedo amb una sèrie d’aspectes que els trobo imprescindibles:
- Col·laboració amb els docents
- Tenir empatia. Es imprescindible tant amb els alumnes com amb els docents que requereixen ajuda amb algun alumne.
No tots els alumnes són iguals, per tant no tots necessitaran les mateixes ajudes tot i que tinguin el mateix trastorn o síndrome.
-S’ha de tenir paciència, ja que els resultats no es veuen a l’instant, s’ha de treballar cada dia per a veure el progrés.

Amb tot això faig un balanç molt positiu de la meva intervenció. Tot i així, aquest ha estat un inici, encara queda per endavant el Pràcticum 2 i espero poder seguir aprenent tant com ho he fet en aquesta primera part. La meva part d’actuació en principi estarà encaminada en l’elaboració del Pla d’Atenció a la Diversitat del centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada