dimecres, 4 de desembre del 2013

SEGUIM PENSANT OPCIONS

OBJECTIUS:
-Posar en comú diferents aspectes sobre casos d'alguns alumnes.
- Fer una valoració sobre com està anant el curs.
DECRIPCIÓ DEL CONTEXT:
La reunió a la sala de professors.

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
A la reunió que vaig explicar al post anterior, REUNIÓ PSICOPEDAGOGUES DEL CENTRE, un dels aspectes que es van tractar va estar el que us vaig explicar al post de PENDRE DECISSIONS.

Vam reflexionar sobre les tres opcions que es van proposar (repetir curs, passar a la ESO amb un PI, anar a una escola d’Educació Especial). Les tres els hi semblaven molt correctes, però va sorgir una altre possibilitat, l’aula oberta.
L'aula oberta es un recurs a llarg termini. Seria com a complement de les opcions que optaria per a que l’alumne es quedés al propi centre. L’aula oberta  es una mesura per atendre la diversitat de l’alumnat a 3r i 4t d’ESO. Els alumnes que assisteixen a aquesta aula són aquells que no poden seguir el ritme de les àrees instrumentals. És com una espècie d’USEE per els alumnes de secundària. En aquesta aula se’ls ensenya un ofici, a part de les matèries instrumentals.

Tot i que aquest recurs encara és inexistent al centre s’està plantejant fer una reforma per tal de poder atendre a aquest alumnat que fins ara es derivava a l’escola d’educació especial, majoritàriament.
AVALUACIÓ:
Aquesta decisió queda molt per madurar-la, però tot i així està bé que es tingui pressent i es vagin aportant diferents opcions , per a què així al final es triï la millor possible. També trobu molt positiu que es vagin pensant recursos per aconseguir del centre, un centre realment inclusiu on tots els alumnes hi tinguin cabuda.

5 comentaris:

  1. Hola: sí, és molt interessant pensar solucions "a llarg termini", que encara no existeixen. Està clar que es tracta de professionals que tenen una estabilitat laboral per poder-ho plantejar. ¿Creus que serà un recurs al qual podrà optar aquest alumne en concret? ¿O que ell "obrirà el camí" però ja gaudiran d'ell altres?

    ResponElimina
  2. Hola Laura,

    Les Aules Obertes són un recurs interessant per a alguns alumnes. Tal i com dius, possibilita a l'alumne quedar-se al propi centre, fent acitivitats més globals i funcionals per a mantenir la motivació, i possibilitar l'assoliment del títol de la ESO.

    Ainhoa

    ResponElimina
  3. Hola, crec que aquest alumne està fent pensar sobre quin tipus d'escola inclusiva tenen al centre. Crec que aquest alumne no podrà gaudir d'aquest recurs, tot i així ,si això serveix per anar obrint portes als que venen darrera serà perfecte!

    ResponElimina
  4. Hola Laura, és una llàstima que ell no pogui tenir l'oportunitat de gaudir d'aquest recurs, però per sort, han reflexionat i el portaran a terme per altres futurs alumnes. Trobo molt interessants aquestes reunions que fan en el teu centre, ja que veig que en moltes ocasions es busquen resultats o recursos a curt termini. Està bé de vegades anar més enllà i buscar més solucions.

    ResponElimina
  5. Hola: sí, serà una oportunitat de fer més inclusiu el centre.

    ResponElimina