dilluns, 9 de desembre del 2013

ALTES CAPACITATS WISC


OBJECTIUS:

-Realitzar una prova estandarditzada a un possible alumne amb altes capacitats.

DESCRIPCIÓ DEL CONTEXT:

Aula de suport

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
Avui, hem continuat la sessió anterior (ALTES CAPACITATS A L’AULA), hem anat a l’aula de suport per tal de passar un WISC a l’alumne. En aquest test es mesura  les àrees principals de raonament perceptiu, la memòria de treball i la velocitat de processament mental.

Al arribar a l'aula de suport la psicopedagoga ha explicat a l'alumne que farien unes activitats diferents a les que fa a l'aula i que ho intentès fer de la millor manera possible, però que no passa res si no ho sap fer. Crec que és important que l'alumne sàpiga que és important allò que fa però sense que pateixi per si no ho sa fer.
He après que és molt important el context i la situació amb la que es passa aquest test, que els alumnes estiguin tranquils, què hi hagi una bon clima de treball i que les condicions ambientals siguin les correctes.
Crec que el més difícil de tot és la seva interpretació, ja que s’han de tenir en compte molts aspectes. Us deixo un link que poder us pot servir en alguna ocasió per poder interpretar el test:


Una altre estratègia important alhora de passar el WISC, és l’observació que es fa a l’alumne metre realitza aquestes proves i també veure en quins aspectes l’hi costa més, i en qui té més dificultats.
Aquest cas es pot relacionar amb l’assignatura d’Educació Especial, on vam aprendre estratègies d’atenció a la diversitat per tot els alumnes siguin quines siguin les seves característiques pròpies.

6 comentaris:

  1. Exactament Laura, la meva tutora també per detectar altes capacitats utilitza el Wisc-R. I mentre el nen va fent ella va anotant totes les característiques o observacions que considera importants per poder fer una millor valoració.

    ResponElimina
  2. Hola Marta, si és una part fonamental per portar a terme el WISC, ja que amb aquestes anotacions els psicopedagogs es poden orientar amb els resultats que obtingui l'alumne.

    ResponElimina
  3. Hola:

    Tal com comentes, penso que és bàsic l'ambient i que el nin no es senti pressionat, que vaig fent al seu ritme i no es posi nirviós. És important donar la informació bàsica

    ResponElimina
  4. Bon dia!
    Jo igual que en Pere penso que l'ambient, el context, cuida el clima i les condicions de treball és important, igual que ho és donar la informació bàsica i que el nen/a no es senti pressionat. Sempre m'he preguntat però si realment les puntuacions que donen aquests tests són 100% fiables, ja que precisament, els nervis, la pressió, el voler-ho fer bé i fins i tot el dia que hagi tingut aquell nen/a, poden influenciar. Vosaltres que n'heu passat, com ho veieu?

    ResponElimina
  5. Hola noies, Jo crec que els nens no han de saber realment el que estan fent, simplement que ho visquin com una activitat qualsevol. D'aquesta manera podem evitar les pressions i els nervis.

    ResponElimina